Már a küszöbünkön toporog a negyedik vírushullám, de szerencsére kicsi az esélye, hogy ismét az egész társadalmat megbénító lezárások kísérik. Az üzleti szempontból hajtós őszi időszakban is számos kihívással kell szembenéznünk: a koronavíruson túl, a munkaerő-túlkereslet mellett iparági ingadozások rendezik át a piacot. Készüljön időben, nézze meg válogatott HRTV adásainkat!
Mi marad a közösségekből, ha újra online-ba kerül át a céges élet? A HRTV Munkahelyi közösségépítés jelene és jövője című adásából kiderül! (1. rész, 2. rész)
A hibrid munkavégzés lehet kulcs a most alakuló vírushullám mérsékletére. Amikor egyszerre kevesebben vannak az irodában, de még van lehetőség találkozni, emberi arcokat élőben látni, könnyebb ügyelni a dolgozók egészségére. Viszont az komoly dilemmát jelent, hogy a terjedő vírus miatt mennyire maradhat önkéntes vagy válik kikényszerített munkavégzési formává az otthoni munkavégzés? Milyen hatással volt eddig a munkavállalókra, és milyen lehet, ha megint be kell vetni? Hogyan őrizhető meg a csapatszellem, ha fizikailag nem lehet a csapattagokat egyben tartani? Kibírhatja-e ezt a sokkot a szervezet megint? Hogyan kerülhető el a céges széthullás?
A kérdéskört három szakember három nézőpontból boncolgatja: Vass Andrea, a Legacy Kft. szervezetfejlesztési és tanácsadó cég szervezetfejlesztő szakembere, Tamaskovics Diána, a Beck and Partners Kft. fejvadászcég toborzási szakértője és Paukovics Gábor, a Kinnarps Senior Workplace Strategist pozícióban dolgozó márkanagykövete, a Perspektívák Meetup sorozat és Open Office Podcast állandó házigazdája és kreatív társalkotója.
Kádár Balázs: a koronavírus miatt tovább nőtt a munkáltatói márkaépítés szerepe a vállalatok életében!
A jó employer branding stratégia célja – sok egyéb mellett –, hogy válságok esetén segítse a vállalat stabil működését. A jó, megbízható munkáltatótól nem menekülnek a dolgozók, ha beüt a krízis: ezt a koronavírus is megmutatta. Változatos reakciók, akciók, megoldások születtek azoknál a cégeknél, akik jól kezelték a helyzetet, érdemes tanulni tőlük, mielőtt a negyedik hullám lecsap.
A témáról Kádár Balázs munkáltatói márkaépítési és HR marketing szakértő, az Employer Branding Award létrehozója, a Magyar PR Szövetség Employer Braning Tagozatának elnöke, a hazai munkáltatói márkaépítés úttörője osztotta meg tapasztalatait. A szakértő még arra is tesz javaslatot, hogy mit tehet az a HR-es, ahol a vezetőség nem nyitott az employer branding fejlesztésekre.
Nézd meg a HRTV Employer Branding a Covid tükrében című adásában!
Változtassunk, fejlődjünk, de mik a határok? A HRTV Jogi percekből kiderül!
A júliusi távmunka törvény a home office működését volt hívatott letisztázni, de csak a veszélyhelyzet végéig – ami helyzettől függően szeptemberben érhet véget. Addig mit érdemes tenni, hogyan eljárni? Mit tehet munkáltatóként, ha az új vírushullámban a munkavállaló nem akar, nem mer bemenni az irodába, nem érzi biztonságosnak a benti munkavégzést? Elbocsáthatja? Mit jelentenek az „oltott” és „védett” kifejezések, jogilag van köztük különbség? Kötelezhet-e oltásra egy beosztottat a munkáltatójaként? Állásinterjúk szervezésekor feltehet kérdést arra vonatkozóan, hogy a jelöltje beoltatta-e már magát?
Mindezekre a kérdésekre Dr. Gubik Gabriella, a Gárdos Mosonyi Ügyvédi Iroda munkajogi szakértője ad válaszokat.
Tanuld el, hogyan alakíthatók sikerré egy folyamatosan bővülő szektor kihívásai!
Müller Diána, a Telenor szervezetfejlesztési osztályvezetője, a Business Women’s Network fiatal nők fejlesztésével és üzleti életbeli szerepvállalásával foglalkozó szervezet elnöke előtt is elképesztő kihívások tornyosultak.
A koronavírus pár szegmensnek szárnyakat adott, és bár a telco szektor eleve egy dinamikusan fejlődő, alakuló szektornak számít, a pandémia plusz löketet adott neki. Igen ám, de ahhoz, hogy élhessen a cég a lehetőséggel, stabil, erősödő munkavállalókra volt szüksége. A toborzás, betanítás, és képzés ill. fejlesztés eddig megszokott módjai helyett új megoldásokat kellett kidolgozni és gyakorlatba átültetni. Mindezt úgy, hogy az online-ba átköltöző céges élet továbbra is élményeket jelentsen a dolgozók számára.
Ennek tanulságairól, módszeréről, részleteiről mesélt Müller Diána a HRTV Élményteremtés online és offline című adásában.