A toborzási folyamatok lassulnak, kevesebb álláskereső érhető el a piacon, míg egyre több megnyíló pozíció betöltése válik sürgetővé. Ebben a helyzetben a vállalati döntéshozóknak érdemes felülvizsgálni, mi okozza a hiányt, és milyen eszközökkel lehetne meggátolni a kialakulásukat. Újfajta lojalitást növelő eszközként terjedőben van a magyar piacon a céges biztosítás. Nem csak, mint védelmi vagy biztonsági intézkedés, hanem mint előlegezett megtakarítási, megtartást támogató HR-eszköz.
A céges biztosítás, mint a juttatási csomagok egyik eleme, régóta használatban lévő eszköz. A balesetvédelmi biztosítások a fizikai munkát végző dolgozók biztonságérzetét, az egészségbiztosítások az irodisták komfortérzetét növelő konstrukciók. Ezektől tér el egy új megoldásképp a lojalitás program keretében adható, megtakarítás jellegű céges biztosítás. A HRTV legújabb adásában a MetLife szakértője, Buda Attila ossza meg a legfontosabb tudnivalókat az employer branding stratégiákba illeszkedő megoldásról.
A céges biztosítás egy kockázatmentes befektetés
A lojalitást növelő eszközként kötött céges biztosítás úgy működik, mint minden biztosítás: a szerződési időintervallum elején jelennek meg a költségei. Éppen ezért középtávon, 3-5 éves viszonylatban a leghasznosabbak. Ez az időtáv még reálisan beépíthető egy lojalitás programba, hogy az még ne váljon röghöz kötéssé. Ugyanakkor ennyi idő alatt pármillió forintos megtakarítási összeg generálható. Buda Attila elmondásából kiderül, hogy ez különösebb anyagi teherrel nem jár a vállalatoknak. „A céges biztosítás konstrukciókra fizetett havidíjak sima költségtételként elszámolhatók. Amennyiben a cég a szerződő és a kedvezményezett fél is, a kifizetésig minden járulékfizetési kötelezettségtől mentesül. Röviden összefoglalva: a céges biztosítás járulékmentesen elszámolható költségelem.”
Az, hogy a cég a kedvezményezett fél, további előnyökkel jár a vállalatok számára. Ha idő előtt felmond az adott kolléga, akinek az összeget a munkaadója felajánlotta, sem válhat vesztességessé a céges biztosítás. A szerződés lejárta után mindenképp a cég kapja meg az összeget, és dönti el, mire szánja. A lehetőség adott, hogy akár egy másik kolléga jutalmazásra költse el, vagy megtartsa saját részre.
Bónusz és Cafeteria mellett jó juttatási alternatíva lehet KKV-k számára
Az eszköz célja, hogy az egyösszegben kifizetett, tekintélyes, több millió forintos különleges juttatás évekig maradásra ösztönözze a tehetséges munkavállalókat. Ez az összeg már olyan nagyságrend, amiért a havonta pár tízezer forinttal magasabb fizetést ígérő konkurens nem csábíthatja el az alkalmazottat.
Buda Attila kiemelte, hogy a céges biztosítás elsősorban a kis- és középvállalatok számára készült lojalitásnövelő eszköz. Ennek oka pusztán az, hogy a kisebb vállalatok vezetése jóval gyorsabban hoz döntéseket, és vág bele egy ilyen HR-eszköz tesztelésébe.
Felmerülhet a kérdés, hogy pontosan milyen járulékkedvezmények járnak hozzá? Milyen típusú céges biztosítás megoldások érhetők el, amelyekben HR-potenciálok rejlenek? Mindezek kiderülnek a HRTV adásából!
A részletekért kattintson IDE!