A digitalizáció figyelmet, időt, energiát és pénzt szabadít fel a HR számára, melyet arra fordíthat, hogy növelje az ügyfél-élményt és a hatékonyságot.
A digitalizáció forradalma
A negyedik ipari forradalom központi eleme a digitalizáció, pontosabban annak kiterjesztése és hálózatba kapcsolása, amely új technológiákat, új rendszereket és új szabványokat hozott a mindennapokba. A szemünk előtt zajlik le az a folyamat, ahogyan a sci-fi történetek oly jól ismert motívumai az életünk szerves részévé válnak.
A digitalizációt nem mindenki fogadja kitörő lelkesedéssel, sajnos széles körben megfigyelhető az aggódás a munkahely elvesztése miatt. Ennek oka a jelenség félreértése. Igaz, hogy bizonyos munkakörök szükségtelenné válnak, mert átveszi azokat a szoftver vagy a robot, de ennek célja van.
A negyedik ipari forradalom nem feleslegessé teszi az embert, ennélfogva nem elidegenít, hanem éppen fordítva: megment minket azoktól a tevékenységektől, amelyek valójában gépeknek valók, mert repetitívek, rendkívüli pontosságot igényelnek vagy veszélyesek.
A digitalizáció értéke a HR munkájában
Biztosan helyes döntést hozni kizárólag olyan adatok alapján lehet, melyek tényszerűek, pontosak, relevánsak és megfelelően vannak kiértékelve. A negyedik ipari forradalom előtt ez szinte lehetetlen volt. Egészen szűk területeken, melyeken manuálisan összegyűjthettük az adatokat, behatárolt időbeni érvényességgel lehetett erre esély. Ahol rengeteg adat keletkezett, és/vagy gyorsan változtak az adatok, ott csupán esélyekre támaszkodhattunk.
A HR, a vállalat és a társadalom digitalizációja lehetővé teszi a HR számára, hogy automatizált rendszerek segítségével összegyűjthesse a számára fontos adatokat minden téren, amire figyelmet kell fordítania, azokat stratégiai és taktikai szempontok szerint kiértékelje, az erőforrásokat és feladatokat menedzselje, az adminisztrációt automatizálja, mindezekkel pedig stabil támasza legyen a vezetőnek.
A digitalizáció állapota a hazai HR-ben
A HRTV A HR jelene, jövője és digitalizációja című interjújában a NEXON üzleti elemzője, Miterliné Kovács Edit arról beszélt, hogy Magyarországon a digitalizáció első sorban az adminisztrációban nyújt segítséget, hiányosságok főleg a lehetőségek integrálásában vannak.
A digitalizáció igénye és a lehetőségek használata a céges kultúrától függ. Ideje lenne átgondolni, mi a HR stratégiai szerepe, hogyan tud még hatékonyabbá válni, hogyan tud több figyelmet fordítani a cég építésére, fejlesztésére, javítva a munkahely és az ügyfelek élményét.